Eerste werkdag met de kinderen - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Henk en Jeroen - WaarBenJij.nu Eerste werkdag met de kinderen - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Henk en Jeroen - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag met de kinderen

Door: Jeroen & Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Jeroen

15 Juli 2015 | Sri Lanka, Digana

De wekker ging weer om half acht, we werden door lorence de tuk tuk chauffeur naar home of hope gebracht.
Van negen tot een hadden we de eerste klas met kinderen, deze waren niet van home of hope maar kinderen uit het dorp waarvan hun ouders geen geld hadden om ze naar school te sturen.
We hebben ze eerst schetsen van de slisverbinding laten maken en daarna de slisverbinding zelf.
De kinderen vonden het fantastisch om het te leren en gingen daardoor ook niet zo snel naar huis.
De tweede groep waren kinderen van home of hope, zij kwamen van drie tot vijf.
Met de tweede groep hebben we de zelfde opdrachten gemaakt, ook zij waren erg enthousiast en wilde ook niet naar huis.
Daarna zijn we meteen door gegaan naar het sportveld, daar hebben we geholpen met de begeleiding van de sportmiddag.
De kinderen (en wij) hebbben ontzettend genoten en gelachen, het was een groot succes.
'S avonds lekker gegeten en uiteraard de blog bijgewerkt.

• 15 Juli 2015 - 19:09

Annet En Jan:

Hee mannen,
    Wat een leuke verhalen. Bijzonder om te lezen dat kinderen die zo weinig hebben zo enthousiast zijn om iets te leren. Hieruit blijkt maar weer dat jullie met de vrijwilligersgroep voor deze kinderen het verschil kunnen maken. Voor ons soms zo gewoon, maar voor hen een wereld van verschil. Geweldig dat jullie dit doen met z'n zevenen.

• 15 Juli 2015 - 22:01

Atie:

Mooi begin en leuk om te lezen. Veel succes verder en ben benieuwd naar een foto van het resultaat van de kinderen. Groetjes van ook ons

• 16 Juli 2015 - 07:51

Lineke:

leuk om jullie verslag te lezen! Dankbaar werk he? Tis daar zo anders dan hier. Veel plezier hoor. Groetjes Ron en lineke

Henk en Jeroen

Hallo allemaal! Deze zomer gaan wij in samenwerking met De Vliegende Meubelmakers naar de organisatie ‘Home of Hope’ in Sri Lanka voor vrijwilligerswerk. Dit is een kindertehuis voor kinderen die slachtoffer zijn geworden van de burgeroorlog of andere vormen van geweld, en kinderen zonder ouders. Deze kinderen hebben dus vrijwel geen toekomst. Wat ons doel is, is om aan de oudste jongeren binnen de drie en een halve week dat wij hier zijn de basiskennis van het vak meubelmaken over te dragen. Via dit blog kunnen jullie ons volgen! Wij zullen hier regelmatig een stukje tekst plaatsten en wat foto's. Na deze drie en een halve week gaan wij nog twee weken backpacken. Wij hebben hier onwijs veel zin in! Groetjes Henk en Jeroen

Actief sinds 07 Juli 2015