Wat een terugreis! - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Henk en Jeroen - WaarBenJij.nu Wat een terugreis! - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Henk en Jeroen - WaarBenJij.nu

Wat een terugreis!

Door: Jeroen & Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Jeroen

26 Juli 2015 | Sri Lanka, Arugam Bay

Zondag ochtend hebben we rustig aan gedaan, we hadden lekker uitgeslapen en namen daarna een frisse duik in zee.
We hadden een heerlijk ontbijtje gehad van Sri Lankaanse pannenkoeken met chocolade en een heerlijke bananen lassi.
Om een uur werden we weer opgehaald om terug te gaan naar Digana, dus voor die tijd hadden wij onze spullen weer ingepakt en stonden we klaar om te vertrekken.
Helaas was dat niet het geval... de taxi chauffeurs van Arugam bay hadden gezien dat het taxi's van buiten dat gebied waren en dat ze ons dus niet op mochten halen ( wat wij niet wisten), na een heel (corrupt)gedoe met de politie zijn we uiteindelijk alsnog na anderhalf uur vertraging in de busjes gestapt en vertrokken naar Digana.
We waren onderweg maar het duurde heel lang voordat we thuis waren, na een korte stop wilde ons busje niet meer starten... dus moesten we hem aanduwen.
toen we op de helft waren hadden we al een aardige vertraging maar toen was het feest helemaal compleet! we kregen nog een lekke band ook....
De chauffeurs van onze busjes waren niet heel erg handig in het vervangen van een band dus hadden we het uiteindelijk zelf maar gedaan.
toen we de krik eronder hadden zitten en het wiel eraf hadden gehaald moest het reserve wiel er nog onder vandaan.
Ook dit was een heel gedoe... het moest via een onmogelijke manier bij de bumper met een ijzeren staaf los worden gemaakt (Nissan he...).
Na een heel gedoe hadden we het reservewiel eronder gezet dus konden we weer verder.
Wat een rit van vijf uur zou zijn was uiteindelijk een expeditie van negen uur geworden.
Op dat moment was ons goede humeur erg ver te zoeken maar uiteindelijk als we eraan terugdenken kunnen we er wel om lachen.

• 28 Juli 2015 - 12:16

Yme:

Das toch een magnifieke ervaring!!!!

• 28 Juli 2015 - 13:50

Sjanne:

Wat maken jullie veel mee zeg!! Soms even balen, maar achteraf een unieke ervaring! Geniet er nog van mannen! En fijn dat Jeroen zich beter voelt! :)

• 28 Juli 2015 - 16:55

Annet En Jan:

Goed om te weten dat jullie ook een bandje kunnen wisselen. Succes met het maken van de tafeltjes.

• 31 Juli 2015 - 18:13

Atie:

Wat een belevenissen allemaal en alles loopt weer goed af.
    Jullie zijn ondernemend en genieten er van.
    Veel plezier nog verder groeten uit oudorp.

• 05 Augustus 2015 - 18:57

Jolanda:

Hey allemaal, geniet van de komende twee weken backpacken. Kijk allemaal goed uir.
    Vakantie hebben jullie verdiend! De tafeltjes en banken zien er goed uit. Er is hard gewerkt!

Henk en Jeroen

Hallo allemaal! Deze zomer gaan wij in samenwerking met De Vliegende Meubelmakers naar de organisatie ‘Home of Hope’ in Sri Lanka voor vrijwilligerswerk. Dit is een kindertehuis voor kinderen die slachtoffer zijn geworden van de burgeroorlog of andere vormen van geweld, en kinderen zonder ouders. Deze kinderen hebben dus vrijwel geen toekomst. Wat ons doel is, is om aan de oudste jongeren binnen de drie en een halve week dat wij hier zijn de basiskennis van het vak meubelmaken over te dragen. Via dit blog kunnen jullie ons volgen! Wij zullen hier regelmatig een stukje tekst plaatsten en wat foto's. Na deze drie en een halve week gaan wij nog twee weken backpacken. Wij hebben hier onwijs veel zin in! Groetjes Henk en Jeroen